Siguranta

Dual sensor brake support

În timpul rulării, Vitara folosește doi senzori – o cameră de monitorizare a traficului și un senzor laser. Aceștia analizează dacă există riscul unei coliziuni cu vehiculele din față sau riscul de a lovi un pieton. 

Suzuki Safety Support

Vitara este echipată cu sistemul avansat dezvoltat de Suzuki pentru monitorizarea traficului din fața automobilului. Acesta folosește o combinație de date oferite de o cameră de monitorizare și un sistem laser, montat la nivelul parbrizului. Camera monitorizează distanțe medii și lungi și poate detecta semne de circulație sau pietoni aflați pe poziții periculoase, ori marcajele drumului, iar laserul funcționează perfect pe distanțe scurte sau pe timpul nopții, ambele sisteme aducându-și aportul la o siguranță maximă în timpul mersului

Sistem de avertizare asupra părăsirii benzii de rulare

La viteze mai mari de 60 km/h, acest sistem este proiectat să poată anticipa traiectoria vehiculului și poate emite avertizări vizuale (printr-o pictogramă în bord) sau senzoriale (vibrații ale volanului) atunci când există tendința de părăsire a benzii de rulare. 

Sistem de menținere a benzii de rulare

La viteze cuprinse în intervalul 60 – 160 km/h, marcajele benzii de rulare sunt recunoscute de camera de monitorizare a traficului. Când sistemul constată că vehiculul urmează să părăsească involuntar banda, acesta acționează automat și asistă șoferul pentru a readuce automobilul pe traiectorie. Practic, acest sistem modern controlează direcția automobilului prin intermediul unui modul electric. 

Alertă de odihnă

La viteze de peste 60 km/h, dacă se constată o exploatare ciudată a automobilului de către șofer, dacă vehiculul rulează inconstant și dacă se consideră că există riscul ațipirii la volan, sistemul emite o alertă menită să determine șoferul să conștientizeze situația. 

Sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație

Acest sistem folosește camera de monitorizare a drumului pentru recunoașterea semnelor de circulație de pe marginea drumului. Odată observate, acestea sunt afișate pe ecranul LCD montat între ceasurile de bord, pentru a oferi mereu informații precum restricțiile active din zona traversată. Dacă sunt întâlnite mai multe semne într-un interval scurt, sistemul poate afișa concomitent trei pictograme. 

Monitorizarea unghiului mort

Schimbarea benzii de circulație la viteze de peste 15 km/h se face în mai mare siguranță grație unor senzori montați în spatele mașinii, care monitorizează zonele în care șoferul are ungiuri moarte de vizibilitate, pe ambele părți ale vehiculului. Dacă în oricare dintre unghiurile moarte se află un vehicul, șoferul este avertizat de către un martor luminos ce se aprinde în oglinda exterioară corespunzătoare părții pe care se găsește partenerul de trafic. Dacă șoferul încearcă și o manevră de schimbare a benzii, pe lângă semnalul luminos este generat și un semnal acustic de avertizare. 

Adaptive Cruise Control (ACC)

Când există un alt vehicul în față, sistemul ACC folosește date oferite de radarul de monitorizare a traficului și menține automat distanța față de el, existând posibilitatea de a se opta pentru trei intervale de siguranță predefinite. Când în față nu există alte vehicule, sistemul menține automat viteza de deplasare, odată trecut pragul de 40 km/h. 

Adaptive Cruise Control cu Stop & Go (doar pentru modelele echipate cu transmisia automată cu 6 trepte)

Pe lângă funcțiile sistemului clasic ACC, ACC cu Stop & Go asistă șoferul accelerând și frânând automat, menținând constantă distanța față de partenerul de trafic din față. Dacă se constată că vehiculele din față frânează, sistemul ACC Stop & Go poate frâna la rându-i singur, până chiar la oprire pe loc, suplimentând șoferul în situații neprevăzute. 

Cameră pentru mersul înapoi

Ecranul central poate reproduce imaginile captate de o cameră de luat vederi din spate, ajutând astfel la mărirea considerabilă a vizibilității, mai ales la manevrele de mers cu spatele.

Senzori de parcare (față și spate)

Senzori ultrasonici, montați în spoilerele față și spate, detectează obstacolele greu vizibile pentru șofer și avertizează privind prezența lor prin intermediul unor alerte sonore și chiar vizual.

Sistem de avertizare la manevrele cu spatele

La viteze de până la 8 km/h, atunci când vehiculul se află în treapta de mers înapoi, sistemul folosește cei doi senzori montați în partea din spate pentru a monitoriza traficul ce de desfășoară prin spatele automobilului, pentru a ușura manevrele de ieșire din parcare sau din garaj. Dacă este sesizat un alt automobil care urmează să treacă prin spatele vehiculului, sistemul avertizează șoferul despre prezența sa, atât vizual (pe ecranul LCD dintre instrumentele de bord) cât și auditiv. Acest sistem este de real folos atunci când manevrele cu spatele sunt parțial sau complet lipsite de vizibilitate, în ambele părți 

  • Caroserie intarita TECT

    Caroseria de la Vitara are la baza conceptul SECTUKI TECT, care absoarbe și disipează energia in caz de impact.

  • Șapte airbaguri

    Elemente de siguranță, cum ar fi airbag-urile SRS standard ale șoferului și pasagerilor, airbagurile laterale SRS din partea din față a compartimentului pentru pasageri, care reduc semnificativ traumele în cazul coliziunilor laterale, airbagurile SRS cortină care reduc loviturile in regiunea capului. Airbag-uri pentru genunchi SRS care reduc protejeaza partea inferioara a picioarelor.

  • ESP*

    Dacă roțile pierd din aderență, sistemul Electronic Stability Programme (ESP®) optimizează automat funcționarea motorului și a sistemului de frânare pentru a-i permite șoferului să se afle în control total asupra situației.

{{-- --}} {{----}} {{----}}