SISTEMUL HYBRID

Sistemul Hybrid 48V (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un nou sistem hibrid de tip “mild” disponibil pe noul motor 1.4 BOOSTERJET. Sistemul este format dintr-un demaror generator integrat (ISG) care se comportă ca un motor electric, o baterile lithiu-ion (48 V, 8 Ah), și un convertor DC-DC. Prin creșterea voltajului oferit de demarorul-generator integrat de la 12 V (disponibil pe motorul 1.2 DUALJET) la 48 V, concomitent se înregistrează și o mărire a puterii motorului, ceea ce se traduce într-un aport mai mare la asistarea oferită motorului termic precum și recuperarea unei cantități mai mare de energie electrică la decelerare. Sistemul 48V mai dispune și de două funcții noi – controlul cuplului motor și amplificarea cuplului motor, indisponibile pe sistemul 12V. Aceste noi funcții amplifică experiența de condus prin completarea cuplului produs de motorul termic cu cel produs de generatorul de pornire integrat (ISG) în timpul accelerării. Mai mult, o funcție specială a sistemului îi permite motorului electric să mențină la relanti motorul termic, eliminând astfel arderea de combustibil cât timp motorul termic funcționează la relanti.

Sistemul Hybrid 12V:
  • REDUCEREA CONSUMULUI DE CARBURANT prin folosirea energiei recuperate la frânare (frânare regenerativă).
  • REDUCEREA UZURII SISTEMULUI DE FRÂNARE.
  • REDUCEREA ZGOMOTULUI LA PORNIRE SI DEMARAJ SILENȚIOS contribuind astfel la reducerea poluării fonice din marile aglomerații urbane, dar și un confort sporit pentru cei aflați la bordul unui Suzuki Hybrid.
  • ASISTAREA CUPLULUI MOTOR LA TURAȚII JOASE.
  • PRELUNGIREA DURATEI DE VIAȚĂ A ACUMULATORULUI CONVENȚIONAL prin folosirea unui acumulator suplimentar Li-ion 12V care preia alimentarea unor consumatori electrici ai vehiculului.

TEHNOLOGIA SUZUKI HYBRID

În timpul accelerării:

Atunci când vehiculul pornește de pe loc sau accelerează – ambele acțiuni necesită cantități mari de combustibil – ISG asistă motorul termic, preluând o parte din sarcină.

La decelerare:

La eliberarea pedalei de accelerație, ISG recuperează energia cinetică transformând-o în energie electrică pentru reîncărcarea acumulatorului Li-ion. La frânare, ISG amplifică gradul de regenerare a energiei.

Ce se întâmplă la oprirea motorului:

Când sistemul Start-Stop oprește motorul, acumulatorul Li-ion preia alimentarea unor consumatori electrici și încarcă acumulatorul convențional prin convertorul DC / DC.

La repornire:

La repornire (Auto Start-Stop) ISG repornește motorul termic și îl asistă pe o perioadă mai îndelungată în timpul accelerării, atunci când consumul de combustibil este ridicat. ISG face repornirea motorului să fie mai silențioasă și mai lină în cazul vehiculelor cu sistem Start-Stop convențional.

Ce se întâmplă la viteza de croazieră:

În timpul deplasării cu viteză constantă, Generatorul Integrat de Pornire (ISG) încarcă bateria Li-ion dacă nivelul de energie electrică stocat de aceasta scade sub un anumit nivel.

Torque-fill Control și Torque Boost:

Asistarea cuplului motor (torque-fill control): ISG contribuie cu un aport de cuplu pentru a compensa răspunsul întârziat al motorului termic în timpul accelerării. Amplificarea cuplului motor (torque-boost): ISG contribuie cu extra cuplu în plaja de turații joase acolo unde motorul nu dispune de suficient cuplu.

La relanti:

La acționarea ambreiajului și eliberarea pedalei de accelerație (cu scopul încetinirii sau al schimbării treptei de viteză) turația motorului termic scade, injecția de combustibil este oprită și ISG intervine menținând la ralanti motorul termic, pentru a obține un consum redus de combustibil.